Blog - observaties over roosters, koppelingen en goed werkgeverschap

Nieuw: diensten openstellen

Uurwerk Online heeft iets nieuws: diensten openstellen voor inschrijving. We hebben samen met een aantal van onze klanten deze nieuwe functie bedacht en gebouwd. En nu is het zover: je kunt als planner diensten openstellen voor medewerkers, zodat zij heel gericht per dienst kunnen kiezen wanneer ze wel en niet kunnen werken.

Diensten openstellen in het kort
Als planner kies je welke medewerker(s) je uitnodigt voor welke dienst(en). Uurwerk helpt je een handje door b.v. alleen medewerkers voor te stellen met de juiste kwalificatie, of met de juiste ervaring. Zo veroorzaak je geen ‘hagelbui’ maar nodig je gericht de juiste mensen uit. Die medewerkers krijgen een e-mail met een linkje, en kunnen direct op hun telefoon een dienst naar links swipen (deze wil ik niet) of naar rechts (ja graag!).

Inroosteren
Zodra een medewerker reageert, zie je als planner meteen in het rooster de reactie. Groen omlijnd is JA, rood gearceerd is NEE.

Je kunt nu de medewerker meteen inroosteren. De medewerker krijgt aan het eind van de dag een mail met als onderwerp Je bent voorlopig ingepland op deze dienst(en)

Omdat je een dienst voor meerdere medewerkers kunt openstellen is het fijn hiervan een overzicht te hebben. Dit vind je in het Medewerkers inplannen scherm. Je ziet hier ook de reacties van de medewerkers.
Een groene-👍🏻 voor JA, een rode-👎🏻 voor NEE.

Een overzicht van alle opengestelde diensten en een grafische weergave van de reacties is er ook. Dat vind je via Beheer > Opengestelde diensten.

Wij zijn erg blij met deze nieuwe functie. Zelf aan de slag? Alle finesses van het openstellen van diensten vind je in onze handleiding.

Wil je meer informatie over Uurwerk Online en de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op.